آشنایی بالقوه با ماسک سیب زمینی برای صورت

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

آشنایی بالقوه با ماسک سیب زمینی برای صورت

۹۰ بازديد

شایان ذکر است که ماسک سیب زمینی یکی از ماسک هایی است که شما را از هزینه های گران قیمت بسیاری از موارد زیبایی پوست ، از قبیل: جوان سازی پوست ، رفع و درمان لک و ….  رهایی می بخشد . شاید برای بسیاری از خانم ها عجیب غریب و غیر قابل باور باشد که یک سیب زمینی با قیمتی نه چندان زیاد بتواند تاثیر موثر و خاصی را بر روی پوست شما بگذارد ! بدین ترتیب ، پیشنهاد میشود ، اگر تا به حال از ماسک سیب زمینی استفاده نکرده اید حق داردید چنین طرز فکری را داشته باشید اما باید به طور جدی به شما بگوییم راز شفافیت پوست بسیاری از سلبریتی هایی که پوستی شفاف دارند همین ماسک سیب زمینیه نه چندان قیمتی است . بنابراین در این مقاله علاوه بر شفاف سازی ماهیت ماسک سیب زمینی و خواص آن به روش تهیه ماسک سیب زمینی نیز اشاره می کنیم تا شما بتوانید روش تهیه این ماسک را فرا برگیرید و در منزل برای خود یک ماسک درجه یک فوق العاده بسازید .

 

 

 روش تهیه و ساخت ماسک سیب زمینی

 

 

ماسک سیب زمینی چیست ؟

 

دقت نمائید که  هر میوه ، غلات ، روغن یا هر ماده ای که بتواند با ترکیب سیب زمینی روی پوست تاثیرات مثبت و خارق العاده ای بگذارد میتواند ماسک سیب زمینی نام بگیرید اما در همین راستا ، نکته ای که باید در نظر داشته باشید ، اینست که ، این بدین منظور نیست که شما هر چیزی دم دستتان بود با پوره سیب زمینی یا ورق سیب زمینی به صورتتان بزنید زیرا همه ی این ترکیب ها ماسک صورت نمی شوند و فوایدی را که باید بر روی پوست بگذارند ، نمی گذارند که هیچ ، در عوض می تواند پوست شما را به شدت دستخوش تغییرات ناخوشایند و چالش بر انگیز قرار دهند . اما در صورتی که این مقاله را با دقت تا انتها بخوانید و طرز تهیه  ماسک سیب زمینی را به طور اصولی فرا بگیرید. در اینصورت ، بدون شک هر هفته یا حداقل هر ماه یکبار از ماسک سيب زميني استفاده خواهید کرد .

 

تاریخچه ماسک سیب زمینی


در حالت کلی ، اینکه می گوییم این ماسک میتواند تاثیرات عجیب و باور نکردنی بر روی پوست شما بگذارد صرفا یک گفته ساده نیست ! زیرا استفاده از این ماسک قدمتی تاریخی دارد . گفتنی است این ماسک از زمان دوره حمله نورمن ها به انگلستان در آن کشور مورد استفاده قرار می گرفته است ! در آن زمان به جهت عدم وجود آبرسان های پوستی و قرار گیری در هوای نصف بارانی و نصف سرد آن کشور ، زنان در معرض باران زیاد و سرمای زیاد ، پوستی نه چندان شفاف ، دارای لک هایی که مشابه کک و مک هستند پیدا می کردند .

بدین ترتیب ، همان زنان نیز پس از جستجو های فراوان برای رفع ترک خوردگی های پوستی ، جلوگیری از پیری زود رس و از بین بردن لک های عمیق پوستی ماسکی را ساختند که اساس آن با سیب زمینی بود . در ادامه به توضیح درباره ساخت ماسک سیب زمینی توسط مردم انگلستان در سال ۱۶۰۶ خواهیم پرداخت و سپس به طرز تهیه انواع ماسک های سیب زمینی دیگر اشاره خواهیم کرد . 

 

خواص معجزه آسای ماسک سیب زمینی


لازم است که قبل از هرچیزی بدانید که چه خواصی در ماسک سیب زمینی باعث شده تا این ماسک ساده را به یک ماسک بین المللی فوق العاده تبدیل کند و مردم را از شرق و غرب به استفاده از این ماسک ترغیب کند .  در همین راستا ، این خواص ماسک سیب زمینی به ترتیب عبارتند از :

 

  • جلوگیری از لک های عمیق و سطحی پوست

در حالت معمول ، ماسک های سیب زمینی با آب رسانی به جا و به اصطلاح پزشکی تناکوبی می تواند حالت الاستیک پوست را افزایش داده و باعث جلوگیری از ایجاد ترک های پوستی و پیشگیری از به وجود آمدن آنها شوند . بنابراین همانگونه که میدانید ترک های پوستی که اولین عامل در ایجاد پیری زود رس و چین و چروک های پوستی می باشد . این ماسک میتواند علاوه بر از بین بردن لک ها به شفافیت پوست نیز اقدام کند . به همین دلیل است که در بسیاری از کشور های اروپایی از آن به عنوان ماسک سفید کننده صورت فوری نام می برند .

 

  • درمان کک و مک با ماسک سیب زمینی تازه

همواره شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا سیب زمینی تازه ؟ سوال به جا و قابل اعتمادی است . در اینصورت کک و مک های پوستی عمدتا ناشی از دریافت نور فرابنفش خورشید است که تاثیر پاینواپیدرمیک بر روی پوست گذاشته و باعث میشود تا پوست ملانین های خود را بصورت توده ای بر روی سطح یک پوستی یعنی ( اپیدرم ) پخش کند . حال سیب زمینی تازه دارای ویتامین سی فراوان و ترکیبی تحت عنوان ماتینس نیز می باشد که میتواند ملانین های پوستی را به صورت منظم بر روی اپیدرم پخش کند . حال آنکه این ترکیب در سيب زمینی که مدت زمان زیادی از چیده شدن آن می گذرد وجود ندارد .

 

  • رفع پف زیر چشم به وسیله سیب زمینی

درحقیقت بسیاری از محققان طب گیاهی و مدرن از سیب زمینی تحت عنوان پف گیر یاد نیز می کنند . توجه کنید که ماسک سیب زمینی به جهت دارا بودن منبعی غنی از فسفر ، پتاسیم و آنتی اکسیدان های عالی میتواند در کمتر از ۳ ساعت پف های زیر چشم را به میزان قابل توجهی کم کند .

 

نکته مهم : لازم است بدانید که درمان پف زیر چشم به وسیله ماسك سيب زميني عمدتا میتواند یک درمان موقتی به حساب آید و شما نمیتوانید از آن به عنوان یک درمانگر دائمی و قطعی یاد کنید .

 

  • پاکسازی سریع پوست

بطور کلی ، این نکته جالب است اما بهتر است بدانید ماسک سیب زمینی قویترین نوع با ارزش ماسک برای پاکسازی پوست می باشد . در همین راستا ، اکثر محققان ماسک ترکیبی سیب زمینی و آلوئه ورا را بهترین ماسک جهت پاکسازی پوست می دانند ، بدین ترتیب ، بسیاری از مقالات معتبر نشریه Science Direct به بررسی صحت این موضوع پرداخته اند و بیش از ۸۰ درصد آنها تاثیر بی نظیر ماسک سیب زمینی را در پاکسازی سریع پوست تایید نموده اند .

 

  • درمان سیاهی زیر چشم

شایان ذکر است که از دیگر خواص ماسک سیب زمینی درمان سیاهی دور چشم به خصوص زیر چشم می باشد . این سیاهی یا کبودی ها عمدتا بر اثر وجود دارک کاپیلاری ها  می باشد که معمولا ناشی از کم خوابی ، کم خونی ، در مواردی برخی بیماری های خاص و در نهایت بسیاری از افراد ارثی خواهد بود . بنابراین در هندوستان به جهت وجود مقدار افراد درگیر زیاد با دارک کاپبلاری از ترکیب ماسک سيب زميني با زرده تخم مرغ استفاده می شود . آنها بر این باورند که ترکیب پوره سیب زمینی و تخم مرغ میتواند بطور کامل سیاهی و کبودی دور چشم را محو سازد . اما دقت داشته باشید ( هنوز اطلاعات موثقی که این گفته ها را به صورت علمی اثبات کند در دسترس نیست ) به همین جهت رویکا این مطلب را نیز نه تایید و نه رد می کند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.