از داروی جنتامایسین چه می دانید ؟

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

از داروی جنتامایسین چه می دانید ؟

۱۴۹ بازديد

از داروی جنتامایسین چه می دانید ؟


عفونت ادراری از مشکلاتی است که اگر درمان نشود می‌تواند سبب آسیب به کلیه‌ها شود . آمپول جنتامایسین (Gentamicin) از داروهای آنتی‌بیوتیک است که به منظور درمان عفونت‌های ادراری و روده‌ای ، منژیت ، عفونت رحم ، عفونت واژن ، التهاب عفونی پروستات و همچنین درمان آبسه‌ها توسط پزشک تجویز می‌شود . آسیب گوش و سردرد برخی از عوارض مصرف این دارو می‌باشد . در ادامه وب سایت ویکی سرا چگونگی عملکرد ، نحوه ی مصرف این دارو و اطلاعات مهم دیگر را برایتان به طور کامل شرح خواهد داد .

جنتامایسین و اطلاعات دارویی آن

 

داروی جنتامایسین (Gentamicin) با نام تجارتی و اختصاری Garamycin در بازار و داروخانه ها در دسترس مردم قرار دارد . داروی جنتامایسین در طبقه بندی دارویی جزء داروهای آنتی بیوتیک قرار می گیرد .

 

 

اشکال دارویی

 

قطره ی استریل چشمی ۳ میلی گرم بر میلی لیتر جنتامایسین

پماد چشمی ۳ میلی گرم بر گرم جنتامایسین

آمپول ۲۰ میلی گرم بر ۲ میلیل لیتر جنتامایسین

آمپول ۴۰ میلی گرم بر ۱ میلی لیتر جنتامایسین

آمپول ۸۰ میلی گرم بر ۲ میلی لیتر جنتامایسین

 

موارد مصرف

 

داروی جنتامایسین برای جلوگیری و یا درمان طیف گسترده ای از عفونت های باکتریایی استفاده می شود . جنتامایسین متعلق به طبقه ای از داروها است که به آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزید معروف است . ای دارو با توقف رشد باکتری ها در درمان عفونت های جدی مانند موارد زیر مصرف می شود :

  • سپتی سمی
  • سپسیس نوزادان
  • مننژیت
  •  عفونت های CNS
  • عفونت مجاری صفراوی
  • پیلونفریت حاد
  • التهاب عفونی حاد پروستات

جنتامایسین همچنین می تواند همراه با یک پنی سیلین در درمان اندوکاردیت ناشی از اترپتوکوکوس ویریدانس یا استرپتوکوکوس فکالیس، پنومونی در بیماران بستری ومننژیت لیتر یابی به کار برده شود .


روش مصرف :

نحوه مصرف پماد چشمی جنتامایسین در کودکان و بالغین می توان یک لایه نازک از پماد چشمی جنتامایسین را بر روی ملتحمه قرار داد و هر ۶ تا ۱۲ ساعت یک بار تکرار نمود . نحوه مصرف قطره چشمی جنتامایسین در کودکان و بالغین می توان یک قطره از محلول را روی ملتحمه چکاند و هر ۴ تا ۸ ساعت یک بار تکرار نمود . نحوه تزریق آمپول جنتامایسین در بالغین در بالغینی که عملکرد طبیعی کلیه را دارند مقدار روزانه دارو این گونه محاسبه می شود که معمولا به ازای هر کیلوگرم از وزن بیمار ۳ میلی گرم از جنتامایسین در نظر گرفته می شود که این مقدار دارو را می توان از راه عضلانی یا انفوزیون وریدی تزریق نمود و این مقدار جنتامایسین باید طی ۳ مرحله در روز ترزیق شود که معمولا هر ۸ ساعت یک بار تکرار می باشد .


منبع ویکی سرا

خواص عرق کاسنی

1-سلامت پوست

  • باتوجه به خاصیت عرق کاسنی برای کبد میتوان این نوشیدنی را دارویی پرخاصیت برای پوست دانست. با سم زدایی کبد پوست شما نیز شفافیت خود را به دست خواهد آورد.
  • از سوی دیگر بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از طبع گرم و مصرف موادغذایی گرم است. باتوجه به طبع سرد این عرق تعادل مزاج حاصل میشود و پوست سالمتری خواهید داشت.
  • عرق کاسنی همچنین به درمان جوش های حاصل از تغییرات هورمونی کمک میکند. در واقع عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.
  • عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می‌کند و بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را نیز التیام می‌بخشد. همچنین با داشتن انواع ویتامین‌ها، از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.