آشنایی با راهکارهای طبیعی کاهش وزن و لاغری

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

آشنایی با راهکارهای طبیعی کاهش وزن و لاغری

۹۶ بازديد

 

 شایان ذکر است که امروزه بسیاری از افراد به دنبال های روش های طبیعی لاغری و کاهش وزن هستند و از چاقی و اضافه وزن خود رنج می برند و به نوعی خسته شده اند ، بدین منظور ، در برخی از موارد افراد به مطب های پزشکی و قرص های شیمیایی روی می آورند اما باز هم به آنچه که می خواهند نمی رسند . بدین ترتیب ، ما در این بخش از مقاله رویناک که به واسطه گروه تحقیقاتی رویکا بدست آمده است ، روش های طبیعی کاهش وزن را برای شما توضیح خواهیم داد .

 

 

روش های طبیعی و موثر کاهش وزن 

 

 

(1) نوشیدن آب فراوان 

لازم است بدانید که یکی از راه های سلامتی بدن ، نوشیدن آب زیاد در طول شبانه روز است ، بنابراین بهتر است برای سالم ماندن بیشتر از 8 لیوان آب در طول روز بنوشید .بنابراین همانطور که اکثر شما میدانید که برای داشتن بدنی سالم باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید اما کسانی که می خواهند لاغر شوند باید بیشتر از این مقدار بنوشند . می توان گفت که نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن سریع کمک شایانی کند .

 دقت نمائید که اگر می خواهید در جهت کاهش وزن خود قدم بردارید ، یکی از آنها نوشیدن آب قبل از غذا خوردن است . در واقع نوشیدن آب قبل از غذا نیز ممکن است منجر به کاهش کالری ، به ویژه برای افراد میانسال و سالخورده شود. همچنین در جایگزینی سایر نوشیدنی هایی که کالری و قند زیادی دارند ، آب برای کاهش وزن بسیار مناسب است.


(2) افزودن پروتئین به رژیم غذایی

عمدتا ، بهتر است که برای رسیدن سریع تر به نتیجه مطلوب از پروتئین در رژیم غذایی خود استفاده کنید . وقتی صحبت از کاهش وزن می شود ، پروتئین پادشاه مواد مغذی است. بدن شما هنگام هضم و متابولیزه کردن پروتئینی که می خورید ، کالری می سوزاند ، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند سوخت و ساز بدن را تا 80 تا 100 کالری در روز تقویت کند .

بدین ترتیب یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند احساس سیری به شما دست دهد  و اشتهای شما را کنترل کند و کاهش دهد. در همین راستا ، برخی از بررسی ها و مطالعات نشان می دهد که مردم بیش از 400 کالری کم در روز در رژیم غذایی با پروتئین بالا میل می کنند. حتی چیزی به سادگی خوردن صبحانه با پروتئین بالا ( مانند تخم مرغ ) می تواند یک اثر مقوی و قدرتمند داشته باشد.

 

(3) مصرف غذاهای کامل و مقوی

لازم به ذکر است ، برای این که یک رژیم غذایی سالم و مقوی برای کاهش وزن خود داشته باشید ، بهتر است که رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل و یک ماده تشکیل دهید. با این کار اکثریت قند ، اضافه شده چربی و مواد غذایی فرآوری شده را از بین می برید. اکثر غذاهای کامل به طور طبیعی بسیار مقوی هستند ، نگه داشتن آن در محدوده کالری سالم بسیار ساده تر است.

همواره علاوه بر این ، خوردن غذاهای کامل بسیاری از مواد مغذی اساسی لازم برای عملکرد صحیح بدن را نیز در اختیار شما قرار می دهد. کاهش وزن اغلب به عنوان یک اثر طبیعی در خوردن غذاهای کامل به وجود می آید .

 

 (4) ترک کردن سیگار


در واقع اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که سیگار می کشید بهتر است بدانید برای کاهش وزن خود باید آن را کنار بگذارید . اگر سیگار را با هر هدفی مثلا برای ازبین بردن بوی بد دهان و یا تفریح و سرگرمی می کشید باید آن را ترک کنید تا به وزن مورد علاقه خود برسید . همچنین توجه داشته باشید که سیگار کشیدن عوارض زیادی برای سلامتی و تنفس نیز ایجاد می‌کند و فرد را از رفتن به ورزشگاه باز می‌دارد. در نهایت لازم است بدانید که سیگار کشیدن باعث ایجاد اختلال در جوانه‌های چشایی می‌شود و حساسیت به طعم را کاهش می‌دهد. 

 

(5) افزودن غذاهای سالم و میان وعده ها به رژیم غذایی


محققان نیز طبق  بررسی ها و مطالعات نشان داده اند ،  غذایی که در خانه نگه دارید ، بر وزن و رفتار خوردن تأثیر می گذارد . با داشتن همیشه غذای سالم ، شانس شما یا سایر اعضای خانواده را برای خوردن ناسالم کاهش می دهید. همچنین بسیاری از میان وعده های سالم و طبیعی وجود دارد که  تهیه آن به راحتی در کنار شما امکان پذیر است. این مواد غذایی شامل ماست ، میوه های کامل مانند هندوانه و پرتقال و انار ، آجیل ، آب هویج و تخم مرغ های پخته شده است.

 
(6) پرهیز از مصرف اضافی شکر

اصولا همه شما میدانید که خوردن مقدار زیادی قند اضافه شده با برخی از بیماری های پیشرو در جهان از جمله بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان ارتباط دارد . به طور متوسط ​​، آمریکایی ها هر روز حدود 15 قاشق غذاخوری شکر اضافه شده می خورند. معمولاً این مقدار در غذاهای مختلف فرآوری شده پنهان است ، بنابراین ممکن است مقدار زیادی قند را مصرف کنید حتی بدون آنکه متوجه شوید . از آنجا که شکر در لیست مواد تشکیل دهنده نام های زیادی می رود ، می توان تشخیص داد که در واقع چه مقدار قند حاوی یک محصول است. به حداقل رساندن مقدار مصرف قند اضافه شده ، راهی عالی برای بهبود رژیم غذایی است .


 (7) نوشیدن قهوه

خوشبختانه در همین راستا ،  مردم متوجه شده اند که قهوه ، یک نوع نوشیدنی سالم است که با آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید بارگیری می شود. نوشیدن قهوه با افزایش سطح انرژی و میزان کالری که می سوزانید می تواند از کاهش وزن حمایت کند .

همچنین دقت داشته باشید که قهوه کافئین دار ممکن است متابولیسم شما را با 3 تا 11٪ تقویت کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با 23 تا 50٪ کاهش دهدعلاوه بر این ، قهوه سیاه از نظر لاغری بسیار مفید است ، زیرا می تواند احساس راحتی کند اما تقریباً کالری ندارد .

 
(8) غذا خوردن آرام و آهسته

مسلما بهتر است که برای هضم راحت و آسان غذا ، انها را آهسته بجوید . در واقع افرادی که غذا را آهسته می‌خورند ، کالری کمتری مصرف می‌کنند و اغلب از چاقی رنج نمی‌برند. بنابراین سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و به معده‌ خود فرصت دهید تا عملیات هضم را انجام دهد و در مدت وعده‌ی غذایی احساس سیری کند که به شما کمک می‌کند تا فقط به مقداری که بدن نیاز دارید مصرف کنید .

 

تأثیر دمنوش های لاغری شکم و پهلو بر بدن

برخی مواد خوراکی به واسطه آنتی اکسیدان های موجود چربی ها، بافت مرده و بافت انباشته شده را از بین میبرند. حال زمانی که از این خوراکی ها دمنوش تهیه کنید خواص آن چند برابر میشود و موجب چربی سوزی ، کاهش قندخون، کاهش استرس و دفع سموم و موادزائد میشود.

معرفی چند دمنوش مناسب لاغری

1-دمنوش دارچین

  • دارچین از افزایش قندخون جلوگیری میکند.
  • مصرف دارچین سرعت تخلیه معده را کاهش میدهد و موجب احساس سیری میشود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.