درمان های موثر برای خلاص شدن ازشر پوست چرب و روغنی

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

درمان های موثر برای خلاص شدن ازشر پوست چرب و روغنی

۸۵ بازديد

گفتنی است که پوست روغنی ؛ زمانی اتفاق می افتد که غدد سباسه پوست باعث ایجاد سبوریت زیادی می شوند که عملا کلافه کننده است . سبوم ماده مومی و روغنی است که پوست را محافظت و آبرسانی می کند .

در این مقاله سعی داریم ، در مورد داروهای خانگی صحبت کنیم تا به کاهش چربی پوست بدون داروهای مقاومت به دارو کمک کنیم .

 

درمان های خانگی عالی برای پوست چرب و روغنی: 

 

دقت کنید که سبوم نیز برای سالم نگه داشتن پوست کاملا حیاتی و الزامیست . با این وجود ، سبوم بیش از حد می تواند به پوست روغنی ، منافذ مسدود شده و آکنه منجر شود . همچنین مدیریت کردن پوست روغنی ، اغلب به فردی نیاز دارد که مراقبت منظم از پوست را عادت کند و به روال طبیعی به درمان آنرا کنترل کند .

 

علائم پوست روغنی

باید دانست که علائم پوست روغنی ممکن است شامل یک ظاهر براق ، منافذ مسدود شده ، جوش ها یا پوستی باشد که خشن به نظر می رسد . به یاد داشته باشید که پوست روغنی اغلب بر روی صورت تأثیر جدی می گذارد .

علائم پوست روغنی شامل موارد زیر است:

  • درمان های خانگی پوست چرب و روغنی
  • پوستی که ضخیم یا خشن به نظر می رسد.
  • جوش های گاه به گاه یا مداوم

ینابراین ؛ این توصیه رامدنظر داشته باشید , افرادی که پوست روغنی دارند ممکن است در پیدا کردن آرایش برای متناسب با پوست خود دچار مشکل شوند ، زیرا آرایش می تواند با سبوم مخلوط شود و به آن قوام دیگری دهد . درواقع ؛ علائم پوست روغنی و شدت آن بین افراد متفاوت است که به مراتب ؛ ژنتیک نیز ممکن است در چرب شدن پوست سهیم باشد . در نتیجه ، تغییرات هورمونی یا فشارهای زیاد نیز ممکن است تولید سبوم روغنی توسط بدن را افزایش دهد .

درمان پوست چرب

در ادامه ، روش هایی را ارائه می دهیم که در صورت بروز مشکل برای آنها ، فرد می تواند علائم پوست روغنی را کاهش دهد . 

*شستوی مرتب

تقریبا می دانیم که شستن با آب گرم و صابون ملایم می تواند باعث کاهش میزان روغن روی پوست شود . حتی شستن مرتب می تواند باعث کاهش میزان روغن روی پوست شما شود .
روش های زیر برای شستن پوست های چرب و روغنی توصیه می شود:

با یک صابون ملایم و آب گرم بشویید .

از صابون هایی با رایحه ها ، مرطوب کننده های اضافه شده یا مواد شیمیایی خشن که می توانند پوست را تحریک یا خشک کنند ، خودداری کنید.

همچنان ؛ از سفت شدن لباس و لباس های شسته شده خشن خودداری کنید ، زیرا اصطکاک اضافه شده باعث تحریک پوست برای تولید روغن بیشتر می شود . اگر این مؤثر نباشد ، ممکن است برخی از محصولات دارویی برای مراقبت از آکنه کمک کنند . 
این محصولات حاوی اسیدهایی هستند که می توانند پوست های چرب و روغنی را برطرف کنند ، مانند:

  • بتا هیدروکسی اسید
  • بنزوئیل پراکسید
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید گلیکولیک

 

در نتیجه ، این اسیدها ممکن است برای بعضی از انواع پوست تحریک کننده باشد. هنگام شروع یک محصول جدید ، ابتدا از آن در قسمت کوچکی از پوست استفاده کنید تا ببینید واکنش بدن چگونه است.

با این اوصاف ؛ انتخاب پاک کننده های مناسب صورت ممکن است برای برخی از افراد خوب باشد . طبق بررسی های یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که یک پاک کننده خفیف صورت ساخته شده با کربوکسیلات لاتور سدیم و آلکیل کربوکسیلات برای مقابله با آکنه های متوسط ​​صورت موثر است ، اگرچه این محصول باعث افزایش تولید سبوم در بعضی از مناطق صورت می شود .

برای بسیاری از افرادی که به راحتی پوست روغنی دارند و نه آکنه ولگاریس ، صابون گلیسیرین بدون عطر و آب گرم ممکن است این ترفند را انجام دهد.


*استفاده از مرطوب کننده ها

فراموش نکنید که استفاده از مرطوب کننده ها ، ممکن است برای پوست مفید باشد . در حالی که بسیاری از افراد با پوست روغنی از ترس اینکه پوستشان چرب تر به نظر برسد ، از مرطوب کننده ها پاک می کنند ، استفاده از مرطوب کننده های مناسب می تواند از این نوع پوست بهره مند شود.

توجه داشته باشید ؛ برای افرادی که پوست بسیار چرب و روغنی دارند ، یک مرطوب کننده بدون روغن می تواند به مرطوب نگه داشتن و محافظت از پوست کمک کند ، بدون این که احساس چربی کند. یک مطالعه دیگر در سال 2014 نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده فوق العاده عالی و خوبی برای درمان آکنه و پوست های روغنی باشد .

همچنان ؛ برخی از ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثر آرامبخش طبیعی روی پوست داشته باشند. در این مطالعه ذکر شده است که یک محصول باید حداقل 10 درصد آلوئه در آن داشته باشد تا یک مرطوب کننده مؤثر باشد. برخی افراد استفاده از ژل آلوئه خالص را برای مرطوب کردن انتخاب می کنند ، اما باید از مواد مخفی پنهان ، به ویژه الکل دناتوره ، که می تواند پوست را خشک و تحریک کند ، آگاه باشند .
درصورت تمایل برای استفاده از ماسک های مدرن می توانید به ماسک سیب زمینی نیز سری بزنید. 

 

*استفاده از یک تونر

قابل ذکر است که تونرهای قابض حاوی الکل تمایل به خشک شدن پوست دارند. با این وجود ، طبق یک مطالعه در سال 2014 ، قابض های طبیعی ، مانند فندق جادوگر ، می توانند دارای خاصیت تسکین دهنده پوست باشند. فندق جادوگر دارای مقدار زیادی تانن است که باعث می شود قابض طبیعی و ضد التهابی باشد. بسیاری از افرادی که پوست روغنی دارند از فندق جادوگری به عنوان تنها تونر خود استفاده می کنند . 

حتی در بعضی از افراد ، تونرهای قابض طبیعی می توانند منافذ بزرگتر کوچکتر به نظر برسند و قسمت های کوچکی از محصول یا آرایش را که می تواند منافذ آن را مسدود کند ، از بین ببرند. با این حال ، این محصولات ممکن است برای همه کار نکند . برخی ممکن است هنگام استفاده از تونرهای قابض متوجه شوند که صورت آنها خسته شده یا خارش دارد . اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است نشانه ای از سوزش باشد که می تواند منجر به تولید بیشتر سبوم شود . افراد برای جلوگیری از تحریک احتمالی باید هر تونر جدیدی را روی یک لکه کوچک از پوست آزمایش کنند .

 

*خشک کردن صورت

درحالت کلی هنگام خشک کردن صورت بعد از شستشو و استفاده از تونر ، افراد باید به آرامی پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنند . این باید با احتیاط انجام شود . پایین کشیدن روی پوست با حوله یا استفاده از دستمال خشن توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است پوست را برای ایجاد سبور بیشتر تحریک کند .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.