هورمون و جوش پیشانی

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

هورمون و جوش پیشانی

۹۷ بازديد

تاثیر تغییرات هورمونی بر روی جوش های پیشانی

اگر سری به مقالات معتبر و به روز شده دنیا بیاندازید ، خواهید دید که مهمترین علت ایجاد جوش پیشانی همین تغییرات هورمونی هستند . شاید شما نیز وقتی صحبت از تغییرات هورمونی به میان می آید ، اولین چیزی که به آن فکر میکنید دوران بلوغ است ، خوب درست فکر میکنید اما دوران بلوغ هر انسانی دستخوش تغییرات هورمونی است اما فقط بلوغ نیست که این تغییرات ایجاد میشود و عوامل بسیاری میتوانند بر روی برهم خوردن تعادل هورمون نقش ایفا کنند اعم از :

  • مصرف قرص های ضد بارداری
  • مصرف قرص های استروژن دار
  • مصرف برخی قرص های دارای مخدر و شبه مخدر مانند ترامادل و متادن
  • مصرف مواد مخدر مانند ماریجوانا و ترکیبات اپویید دار
  • استفاده از داروهای استروئیدی ، ضد تشنج
  • مصرف داروهای لیتیوم و باربیتورات ها ( داروهای خواب آور که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر دارند )
  • مصرف سیگار و الکل
  • مصرف داروی های کورتون دار

 

عدم رسیدن اکسیژن کافی به سلول های مغز

اگر در مکانی قرار بگیرید که دوز اگزوز اتومبیل ها شما را آزار دهد و یا اکسیژن به میزان کافی در آن محل نباشد ، اولین احساس شما سردرد و گر گرفتگی سر خواهد بود و اگر در  همان حال در مقابل آینه قرار بگیرید متوجه کمی التهاب در پیشانی خود خواهید شد . این التهاب نیز در صورت تکرار مداوم میتواند سبب انسداد عروق زیر پوستی و غدد شوند و در نهایت جوش های ریز زیر پوستی پیشانی و یا روی پوستی را پدید بیاورند .

چگونه پیشانی صاف داشته باشیم؟ (تنها 4 روش موثر علمی)

چین و چروک های پیشانی می تواند سن انسان را به طور قابل ملاحظه ای بالا نشان دهد، اما خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر این چین و چروک ها و حتی خلاص شدن از شر آن ها انجام دهید. در بسیاری از موارد تغییر شیوه زندگی و روش های درمانی کمک می کنند، اما اگر به دنبال رفع سریع تر آن ها هستید، می توانید یک روش درمانی حرفه ای را امتحان کنید.

بخش اول: درمان های خانگی

1- بر روی چین و چروک ها از روغن نارگیل استفاده کنید. بلافاصله بعد از شستن صورت در شب، یک لایه نازک روغن نارگیل را مستقیما روی چین و چروک های پیشانی خود بمالید. و تا زمانی که دیگر روی پوست احساس چربی نکنید، به ماساژ دادن آن ادامه دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.