خاصیت کاسنی و تاثیرات بینظیر آن برای سلامتی

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

خاصیت کاسنی و تاثیرات بینظیر آن برای سلامتی

۸۳ بازديد

دقت داشته باشید که چنانچه دچار یبوست و یا نفخ شدید معده می شوید به شما توصیه می کنند عرق کاسنی میل کنید . اما آیا می دانید علت این امر چیست ؟ آیا می دانید عرق کاسنی چگونه تهیه می شود ؟ یا اصلا می دانید کاسنی چیست ؟ در همین راستا ، گروه تحقیقاتی رویکا در نظر دارد با ارائه ی مطالبی بس مهم پیرامون خواص کاسنی و خواص ریشه کاسنی ، یکی دیگر از معجزه های طبیعت را به شما معرفی کند . پس چنانچه برای سلامت خود ارزش قائل هستید و میخواهید بدون نیاز به پزشک با به روزترین مطالب و نتایج آزمایشات به راحتی خود درمانی کنید و یا خودتان را از هر بیماری و دردی مصون بدارید ، این مقاله را تا انتها بخوانید .

 

 کاسنی چیست

 
خواص کاسنی و فواید معجزه آسای آن

 

لازم است بدانید که از خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان انواع بیماری ها و زیبایی استفاده می کنند . بنایراین پیش از شرح خواص کاسنی ابتدا شما را با خود گیاه کاسنی و ریشه آن آشنا می کنیم . سپس از خواص کاسنی ، ترکیبات شگفت انگیز آن و روش های استفاده از فواید کاسنی مطالبی مهم را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

 

کاسنی چیست؟

 

بطور کلی ، کاسنی با نام علمی Chicory ، گیاهی علفی و چند ساله از خانواده کاسنیان ( Asteraceae ) است که معمولا دارای گل های آبی روشن ، سفید و یا صورتی می باشد . ساقه گیاه به صورت شیاردار تا ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر می رسد . میوه گیاه کاسنی به رنگ آبی بوده و ریشه گوشتی دارد . گیاه کاسنی یک گیاه وحشی بومی اروپا ، آمریکای شمالی ، چین و استرالیا می باشد که معمولا در کنار جاده ها و نواحی ساحلی به طور گسترده رشد می کند.

لازم به ذکر است که از قسمت های مختلف گیاه کاسنی برای مقاصد مختلف استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد . خواص کاسنی به حدی زیاد است که معمولا دامداران از آن به عنوان یک محصول علوفه ای برای پرورش دام ها استفاده می کنند . نام های متداول این گیاه عبارتند از ، گیاه قهوه ، گل مروارید آبی ، گل ذرت ، قاصدک آبی ، رادیچیو ، ردیشتا ، پیاز قرمز و غیره می باشد .

 

 

  • تضمین سلامت قلب با خواص کاسنی  

در حالت کلی ، مصرف کاسنی به دلیل دارا بودن درصد کالری کم و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در کاهش سطح کلسترول LDL و پیشگیری از بیماری آترواسکلروز بسیار موثر است . این بیماری منجر به تصلب شرایین و حمله های قلبی و سکته های مغزی می شود که با مصرف فواید کاسنی از بروز این موارد خطرناک جلوگیری می شود .

 

  • خواص کاسنی و ترکیبات ضد التهابی

لاغزم است بدانید که کاسنی به دلیل دارا بودن روی ، زینک ، منگنز و کلسیم در کاهش التهاب و درد های عضلانی و مفصلی بسیار مفید می باشد . یکی از بیماری های التهابی که به دلیل کمبود برخی مواد در بدن ، نقاط مختلف بدن را به خود درگیر می کند آرتروز است که دردهای سرسام آوری دارد . برای درمان دردهای آرتروز از جوشانده کاسنی همانند خارخاسک استفاده می کنند .

 

  • درمان پوکی استخوان با فواید کاسنی

معمولا فواید کاسنی نظیر خواص سنجد به دلیل غنی بودن از کلسیم در پیشگیری از تحلیل بافت ها و در درمان موارد التهابی و ترمیم شکستگی همانند غضروف ساز و کلاژن ساز قوی عمل می کند . این خاصیت کاسنی از استخوان ها در برابر پوکی جلوگیری می کند .

 

  • پیشگیری از سرطان با فواید کاسنی 

درحقیقت وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و فنولی در فواید کاسنی از رشد تومور ها و سلول های سرطانی به طور چشمگیری جلوگیری می کند . از جمله سرطان های شایع که با کاسنی و ترکیبات خارق العادش درمان می شود عبارتند از سرطان سینه ، سرطان پروستات و سرطان روده .

 

  • جوانی و سلامت پوست

دقت نمایید که کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین C فراوان در کند کردن روند پیری پوست ، درمان جوش های پوستی ، درمان آکنه و اگزما ، رفع جوش های سرسیاه بینی و جوش های زیر پوستی ، رفع چین و چروک و لک های چاق و لاغری بسیار موثر عمل می کند .

ترکیب عصاره کاسنی و یا به عبارتی عرق کاسنی با عرق شاهتره و عسل در رساندن رطوبت به پوست و حفظ طراوت و شادابی آن بسیار مفید می باشد .

 

  •  درمان بی خوابی 

در واقع زینک ، پتاسیم و فسفر موجود در ترکیبات کاسنی موجب آرامبخشی افراد ، کاهش استرس و اضطراب ، تعادل هورمونی و در نهایت درمان بی خوابی می شود .

 

  • درمان مشکلات مو با کاسنی 

همانطور که می دانید ، از جمله مشکلات شایع مو که نارضایتی بسیاری از افراد را دربر دارد ، ریزش مو می باشد . همانطور که می دانید ریزش مو هزاران علت دارد که از جمله آن می توان به کمبود مواد معدنی از قبیل زینک در بدن اشاره کرد . همچنین وجود شوره سر که موجب خارش شدید پوست سر می شود یکی دیگر از علل ریزش مو می باشد . مصرف فواید کاسنی به دلیل دارا بودن زینک فراوان و خواص ضد میکروبی موجب رشد سریع مو و جلوگیری از ریزش مو می شود .

 

  • درمان مشکلات تنفسی 

از جمله مشکلات تنفسی ، آسم می باشد که خروج و ورود هوا را با مشکل مواجه می کند . برای بهبود کیفیت تنفس و درمان سرما خوردگی ، آسم ، درمان برونشیت و یرقان و خروج بهتر خلط از عرق کاسنی و یا جوشانده کاسنی استفاده کنید . خواص ضد میکروبی و ضد التهابی کاسنی با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز موارد ذکر شده و آلرژی های فصلی پیشگیری می کند . برای پیشگیری از آنفولانزا و یا بیماری کرونا حتما روزانه جوشانده اکیناسه و یا جوشانده کاسنی میل بفرمایید .

 

  • پاکسازی کبد با خواص کاسنی 

بطور کلی ، کاسنی در دفع سموم بدن و کمک به کبد در پاکسازی خون بسیار مفید عمل می کند . این ماده از تجمع مایعات میان بافتی و تورم پیشگیری می کند و با پاکسازی کبد از پف زیر چشم جلوگیری می کند . همانطور که می دانید یکی دیگر از خواص پاکسازی کبد ، درخشندگی پوست می باشد .

 

  •  درمان سیروز کبدی 

در نهایت از آنجایی که خواص ضد میکروبی کاسنی همچون آنتی بیوتیک عمل کرده و باعث تصفیه خون و پاکسازی کبد می شود ، لذا ترکیبات فنولی و تتراکلروکربن موجود در فواید کاسنی نیز از کبد در برابر سموم محافظت می کنند .

 

 

 

 

خواص عرق کاسنی

1-سلامت پوست

  • باتوجه به خاصیت عرق کاسنی برای کبد میتوان این نوشیدنی را دارویی پرخاصیت برای پوست دانست. با سم زدایی کبد پوست شما نیز شفافیت خود را به دست خواهد آورد.
  • از سوی دیگر بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از طبع گرم و مصرف موادغذایی گرم است. باتوجه به طبع سرد این عرق تعادل مزاج حاصل میشود و پوست سالمتری خواهید داشت.
  • عرق کاسنی همچنین به درمان جوش های حاصل از تغییرات هورمونی کمک میکند. در واقع عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.
  • عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می‌کند و بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را نیز التیام می‌بخشد. همچنین با داشتن انواع ویتامین‌ها، از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.