خاصیت معجزه آسای کیوی

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

خاصیت معجزه آسای کیوی

۸۳ بازديد

در حقیقت بهتر است با این نوع میوه محبوب که خاصیت ارزشمندی دارد ، اطلاعات بیشتری دریافت کنید . در اصل کیوی ها یک ماده غذایی عالی و کاملا مغذی هستند که سرشار از مواد مغذی و کالری کم هستند .

 بطور کلی ، لازم است بدانید که کیوی به دلیل داشتن ویتامین C زیاد ، به عنوان یک ماده غذایی موثر برای سلامتی شناخته شده است ، اما این میوه همچنین از دیگر مواد مغذی نیز بهره مند است که در ادامه این مبحث بیشتر درمورد آن صحبت می کنیم . قاعدتا اینها ممکن است به کاهش فشار خون ، افزایش بهبود زخم ، کمک به حفظ سلامت روده و سایر موارد نیز کمک بسزایی کند .

بدین ترتیب ، در این مقاله از وب سایت رویکا ، سعی داریم تا شما را با ، فواید باورنکردنی کیوی و افزودن آن به رژیم غذایی بیشتر آشنا کنیم . 

 




 

فواید فوق العاده بینظیر کیوی

 

 

لازم است بدانید که ویتامین C موجود در کیوی ممکن است به بهبود سلامت پوست کمک کند . فراموش نکنید که کیوی و سایر میوه ها به دلیل داشتن مواد مغذی غذایی چشمگیر و موثر  ، فواید زیادی برای سلامتی افراد دارند . در حالت کلی ، کیوی منبع خوبی از ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که این این آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین C ، کولین ، لوتئین و زاکسانتین ، به از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن کمک شایانی می کنند .

در همین راستا ، رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که بدن در طی متابولیسم و ​​سایر فرایندها تولید می کند. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که اگر بیش از حد بسیاری از رادیکال های آزاد ایجاد شوند ، می توانند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شوند که منجر به آسیب سلول می شود . معمولا این آسیب ممکن است منجر به مواردی مانند بیماری قلبی یا سرطان شود . بدین منظور ، آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد می توانند به محافظت از بدن کمک شایانی کنند .

 

همچنین از مواد مغذی موجود در کیوی به روش های موثر زیر می تواند به نفع سلامتی فرد باشد :

سلامت قلب و فشار خون


دقت نمائید ، کیوی ها حاوی فیبر ، پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند که همگی از سلامت قلب پشتیبانی می کنند . بدین ترتیب ، انجمن قلب آمریکا (AHA) مردم را تشویق به افزایش مصرف پتاسیم خود در حالی که کاهش مصرف خود را از نمک اضافه شده، یا سدیم است . در واقع پتاسیم رگ های خونی را شل می کند و این به مدیریت فشار خون کمک می کند و همچنین افرادی که فشار خون پایین دارند ، تمایل کمتری به ابتلا شدن بیماری های قلبی عروقی دارند .

همچنین به یاد داشته باشید که یک کیوی حاوی حدود 215 میلی گرم پتاسیم یا تقریباً 5٪ از نیاز روزانه یک فرد بالغ است . عمدتا محتوای فیبر کیوی ممکن است به نفع سلامت قلب و عروق باشد . بنابراین محققان طبق بررسی ها و تحقیقات در سال 2017 منتشر شده ، دریافتند افرادی که مقادیر زیاد فیبر مصرف می کنند ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنان کمتر است . آنها همچنین تمایل به لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد دارند .

بهتر است بدانید که یک کیوی حدود 2 گرم فیبر یا 6 ، 9٪ از نیاز روزانه یک فرد بالغ را تأمین می کند .

 

پوست سالم

در واقع ویتامین C در تولید کلاژن ، یک جزء اصلی در سلول ها و اندام ها در بدن ، از جمله پوست نقش مهم و حائز اهمیتی  دارد . در کل این ویتامین توانایی بدن در بهبود زخم ها را تقویت می کند . در حقیقت طی بررسی های انجام شده در سال 2019 نشان داد که مصرف مکمل های کلاژن خوراکی ممکن است به تقویت خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست و کاهش چین و چروک نیز کمک کند . بدین ترتیب ، مصرف مکمل ها به اندازه مصرف ویتامین C در کیوی نیست ، اما خوشبختانه خوردن میوه ممکن است به سلامت پوست کمک بسزایی کند .

بنابراین یک کیوی به وزن 69 گرم ، 64 میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند . این 71 تا 85 درصد از نیاز روزانه ویتامین C بزرگسالان را نشان می دهد .

همچنین کیویفر ویتامین E یا توکوفرول را تأمین می کند . بدین ترتیب ، خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E و توانایی آن در محافظت از پوست در برابر آفتاب ، می تواند به جلوگیری از اختلالات پوستی کمک کند . 

 


پیشگیری از سنگ کلیه

طبق بررسی ها و تحقیقات اعلام دفتر مکمل های غذایی ، مصرف زیاد پتاسیم ممکن است به جلوگیری از شکل گیری سنگ کلیه نیز کمک کند .

 

خواب بهتر


همواره محققان بر اساس مطالعه ای در سال 2011 ، انجام داده اند ، به بررسی اثرات کیوی بر کیفیت خواب در بزرگسالان با مشکلات خواب پرداخته اند . در نهایت این محققان با توجه به اقدامات خودآزمایی دریافتند که خوردن کیوی ، خواب را بهبود می بخشد .

در همین راستا ، دانشمندان هم اظهار داشتند كه این مزیت ممكن است ناشی از محتوای آنتی اکسیدانی و سروتونین کیوی باشد .

 

پیشگیری از سرطان


در واقع انستیتوی ملی سرطان یادآور می شود که میزان بالای رادیکال های آزاد در بدن می تواند باعث آسیب به DNA شود که می تواند منجر به انواع مختلف سرطان شود. همانطور که گفته شد ، کیوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند که به از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند .

 همچنین این یکی از راه هایی است که میوه می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند . علاوه بر این ، طی بررسی ها و تحقیقات نشان داده شده که افرادی که فیبر زیادی دارند ، به خصوص فیبر میوه و غلات ، نسبت به افرادی که فیبر کمی مصرف می کنند ، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگتر است. 

 

 پیشگیری از یبوست


در حالت کلی ، این نکته مهم و قابل توجه را مدنظر داشته باشید که وقتی افراد سالم کیوی می خورند ، روده های کوچک آنها قادر به حفظ آب هستند و منجر به فرکانس بیشتر مدفوع و در نتیجه قوام مدفوع نرم تر می شود . همواره نویسندگان هم در ایباره اظهار داشتند که کیوی می تواند یک جایگزین طبیعی  و موثر برای ملین های پزشکی برای مبتلایان به یبوست خفیف باشد .

 

 سلامت استخوان

کیوی حاوی ویتامین K و اثری از کلسیم و فسفر است که همگی در سلامت استخوان ها نقش به سزایی دارند. مصرف کافی ویتامین K ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند . همچنین ویتامین K در لخته شدن خون نیز نقش مهمی دارد . بدین ترتیب ، یک کیوی 23 تا 30 درصد از نیاز روزانه ویتامین در بزرگسالان را تأمین می کند .

 

 

 اثرات ضد التهابی


در نهایت لازم است بدانید ، کیوللین و بوپر پروتئین های موجود در کیوی هستند که ممکن است خاصیت ضد التهابی داشته باشند . همچنین یافته های آزمایشگاهی نشان می دهد که بوپر ممکن است به مدیریت التهاب در روده انسان کمک بسزایی نماید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.