آشنایی با چندین غذای سالم برای افزایش روحیه

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

آشنایی با چندین غذای سالم برای افزایش روحیه

۷۸ بازديد
در حالت معمول ، زمانی که احساس آرامش می کنید ، می توانید وسوسه کننده باشید که حتی روح خود را هم بالا ببرید . با این وجود ، لازم است بدانید که غذاهای قندی و کالری زیاد که بسیاری از افراد متوسل به آن می شوند عواقب منفی خود را به دنبال دارد .
بدین ترتیب ، ممکن است اکثر شما تعجب کنید که آیا غذاهای سالم می توانند روحیه شما را بهبود بخشند و باعث افزایش آن شود .

در این مبحث از nikook ، سعی داریم  شما را با چند مورد از غذای سالم که ممکن است روحیه شما را تقویت کند ، آشنا می کنیم .






افزایش روحیه با غذای سالم 





اخیراً طبق بررسی ها و تحقیقات در مورد رابطه بین تغذیه و سلامت روان پدید آمده است . با این وجود ، توجه به این نکته مهم و حائز اهمیت است که خلق و خوی می تواند تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله استرس ، محیط ، خواب نامناسب ، ژنتیک ، اختلالات خلقی و حتی کمبودهای تغذیه ای باشد بنابراین ، تشخیص دقیق اینکه غذا می تواند روحیه شما را بالا ببرد کمی دشوار است. اما با این وجود ، برخی از غذاها برای بهبود سلامت کلی مغز و انواع خاصی از اختلالات خلقی نشان داده شده اند .

  • ماهی چرب
معمولا اکثر شما می دانید که اسیدهای چرب امگا 3 گروهی از چربی های اساسی و مهمی هستند که باید از طریق رژیم غذایی خود به دست آورید زیرا بدن شما به تنهایی قادر به تولید آنها نیست . پیشنهاد ما ، ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا و ماهی آلباسور سرشار از دو نوع امگا 3 ، اسید دكوساگزاوائیك (DHA) و اسید ایكوزاپنتائنوئیك (EPA) هستند كه با سطوح پایین تر افسردگی مرتبط هستند .
در اصل امگا 3 به روان شدن غشای سلولی مغز شما کمک می کند و به نظر می رسد نقش مهمی در پیشرفت مغز و سیگنالینگ سلولی بازی می کند .

در حالی که بررسی ها و تحقیقات مختلط است ، یک بررسی از کارآزمایی های بالینی نشان داد که در برخی از مطالعات ، مصرف امگا 3 به شکل نمرات افسردگی روغن ماهی اشاره کرده است . اگرچه هیچ دوز استاندارد وجود ندارد ، اغلب متخصصان موافق هستند که اکثر بزرگسالان باید حداقل 250 تا 500 میلی گرم از EPA ترکیبی و DHA در روز دریافت کنند .

بنابراین ، با توجه به اینکه یک وعده 3/5 اونسی (100 گرم) ماهی ماهی 2،260 میلی گرم EPA و DHA فراهم می کند ، خوردن این ماهی چند بار در هفته یک راه فوق العاده عالی برای ورود این چربی ها به رژیم غذایی شما می باشد . 


  •  شکلات تیره

شایان ذکر است که بدانید ، شکلات سرشار از بسیاری از ترکیبات تقویت کننده خلق و خو است .  در همین راستا ، قند آن ممکن است از آنجایی که منبع سریع سوخت برای مغز شما است ، خلق و خوی را بهبود بخشد . علاوه بر این ، ممکن است یک آبشار از ترکیبات احساس خوب ، مانند کافئین ، تئوبرومین ، و N-acylethanolamine را آزاد کند ،  ماده ای که از نظر شیمیایی شبیه به کانابینوئیدهاست و به بهبود خلق و خو مرتبط است.

با این حال ، برخی از متخصصان بحث می کنند که آیا شکلات حاوی مقادیر کافی از این ترکیبات برای ایجاد یک پاسخ روانشناختی است .
همچنین صرف نظر از این ، فلاونوئیدهای تقویت کننده سلامتی بسیار بالا هستند ، که نشان داده شده است که جریان خون به مغز شما را افزایش می دهد ، التهاب را کاهش می دهد و باعث تقویت سلامت مغز می شود ، که همه این موارد ممکن است از تنظیم خلقی پشتیبانی کنند . سرانجام ، بهتر است بدانید که شکلات از رتبه هیدونیک بالایی برخوردار است ، به این معنی که طعم ، بافت و بوی دلپذیر آن نیز می تواند روحیه خوبی را ایجاد کند .


در نهایت ، دقت داشته باشید که شکلات تیره سرشار از ترکیباتی است که ممکن است مواد شیمیایی خوبی را در مغز شما افزایش دهد .


  • جو دوسر

عمدتا جو یک دانه کامل است که می تواند شما را در تمام صبح از روحیه خوبی حفظ کند. می توانید از آنها به اشکال مختلفی مانند جو دوسر شبانه ، جو دوسر جو ، موسلی و گرانولو استفاده کنید و لذت ببرید . بطور کلی ، آنها منبع عالی فیبر هستند و 8 گرم را در یک فنجان خام (81 گرم) تهیه می کنند .

بهتر است بدانید که فیبر باعث کندتر شدن هضم کربوهیدرات ها می شود و همچنین باعث می شود که به تدریج شکر در جریان خون آزاد شود تا سطح انرژی شما ثابت بماند. بدین ترتیب ، بر اساس تحقیقات یک مطالعه ، افرادی که در صبحانه 1.5 تا 6 گرم فیبر مصرف کرده اند ، میزان خلق و خو و انرژی بهتری را گزارش کردند. این به سطح قند خون با ثبات تر نسبت داده شده است ، که برای کنترل نوسانات خلقی و تحریک پذیری مهم است . اگرچه سایر منابع غلات کامل می توانند این تأثیر را داشته باشند ، جو دوسر ممکن است از نظر فواید خوبی برخوردار باشد ، زیرا آنها نیز منبع خوبی از آهن هستند ، زیرا یک فنجان خام (81 گرم) دارای 19٪ نیاز روزانه شماست.

متاسفانه میدانید که کم خونی فقر آهن ، یکی از شایع ترین کمبودهای مواد مغذی ، با کمبود آهن همراه است . علائم آن شامل خستگی ، کندی و اختلالات خلقی است . در همین راستا ، برخی تحقیقات حاکی از آن است که افراد بعد از خوردن غذاهای غنی از آهن یا مکمل آهن ، بهبودهایی در این علائم تجربه می کنند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است .


  • موز
لازم به ذکر است که بدانید ، موز ممکن است به چرخش اخم وارونه کمک کند. آنها از نظر ویتامین B6 سرشار هستند ، که به سنتز انتقال دهنده های عصبی حساس مانند دوپامین و سروتونین کمک شایانی می کند . 

علاوه بر این ، یک موز بزرگ (136 گرم) 16 گرم شکر و 3.5 گرم فیبر (منبع 21Trusted) فراهم می کند. هنگامی که با فیبر جفت شده اید ، قند به آرامی در جریان خون شما آزاد می شود و سطح پایدار قند خون و کنترل خلقی بهتر را فراهم می آورد. سطح قند خون که بسیار پایین است ممکن است منجر به تحریک پذیری و نوسانات خلقی شود .

در نهایت ،  این میوه گرمسیری همه جا ، به ویژه هنگامی که هنوز پوست را بر روی پوست نشان می دهید ، منبع بسیار خوبی از پربیوتیک ها است ، نوعی فیبر است که به تغذیه باکتری های سالم در روده شما کمک می کند. میکروبیوم قوی روده با نرخ پایین تر اختلالات خلقی همراه است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.