خاصیت معجزه آسای انار و فواید اثبات شده آن

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

خاصیت معجزه آسای انار و فواید اثبات شده آن

۷۸ بازديد

در واقع انار از جمله میوه های فوق العاده سالم و دوست داشتنی در روی کره زمین است . به طور کلی ، آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید و با ارزشی هستند که از نظر میوه های دیگر جزء محبوب ترین و بهترین محسوب می شود .

به همین ترتیب ؛ محققان نیز براساس بررسی های انجام شده ، نشان داده اند که آنها ممکن است مزایای فراوان و فوق العاده ای برای سلامتی شما داشته باشند ، اصولا انار عوارض و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید . 

 



فواید ارزشمند انار

سرشار از مواد مغذی غنی

غالبا ، قطر میوه انار به عنوان توت طبقه بندی شده است و حدود 5 الی 12 سانتی متر (2 تا 5 اینچ) است . قرمز ، گرد و نوعی شبیه سیب قرمز با ساقه ای به شکل گل است . بطور کلی ، پوست انار ضخیم و غیرقابل خوردن است ، اما صدها دانه خوراکی خوشمزه و ملس درون آن وجود دارد. هر دانه توسط یک پوشش دانه ای قرمز ، آبدار و شیرین احاطه شده است که به عنوان گیاه آریل نیز معروف است .

بنابراین در رابطه با بذرها و گل ها قسمت های خوراکی میوه هستند ، به صورت خام خورده یا به صورت آب انار فرآوری می شوند ،  اما درنهایت پوست آن دور ریخته می شود.

 

قاعدتا انارها دارای مشخصات مغذی بینظیری هستند ، یک فنجان آریل (174 گرم) حاوی: 

  • فیبر: 7 گرم
  • پروتئین: 3 گرم
  • ویتامین C: 30٪ از RDI
  • ویتامین K: 36٪ از RDI
  • فولات: 16٪ از RDI
  • پتاسیم: 12٪ از RDI

همانطور که می دانید ، دانه های انار نیز بسیار شیرین هستند ، اما گاهی هم ممکن است ترش باشد.

با این وجود، واقعاً انارها از نظر ترکیبات گیاهی قوی و قدرتمندی که برخی از آنها دارای خواص دارویی قوی هستند ، می درخشند. در مجموع انار میوه ای است که حاوی صدها دانه خوراکی به نام گل پیاز است . آنها غنی از فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی فعال زیستی هستند ، اما متاسفانه حاوی مقداری قند هستند .

 

دارای اثرات ضد التهابی ارزشمند

مسلما می دانید که عارضه ناگوار التهاب های مزمن ، یکی از عوامل اصلی و بحث برانگیز برای بسیاری از بیماری های جدی است . بنابراین این شامل بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت نوع 2 ، بیماری آلزایمر و حتی چاقی است .

بهتر است بدانید که انار دارای خواص ضد التهابی قوی است ، که عملا توسط خواص آنتی اکسیدانی پونیکالاژین ها ایجاد می شود. در همین راستا طبق بررسی ها و مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که آنها می توانند فعالیت التهابی را در دستگاه گوارش و همچنین در سرطان پستان و سلول های سرطانی روده بزرگ کاهش دهند . در نتیجه بر اساس یک مطالعه 3 ماهه در افراد دیابتی نشان داد که 1.1 فنجان (250 میلی لیتر) آب انار در روز نشانگرهای التهابی CRP را کاهش می دهد . در نتیجه ، اگر شما علاقه مند به کاهش التهاب ها در بدن خود هستید ، انار می تواند یک افزودنی خوب برای رژیم غذایی شما باشد .

 

کمک به مبارزه با سرطان پروستات

لازم است بدانید که  سرطان پروستات نوعی متداول و رایج در مردان است . بدین منظور ، طبق بررسی ها و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره انار ممکن است تولید سلول های سرطانی را کندتر کند و حتی باعث بروز آپوپتوز یا مرگ سلولی در سلولهای سرطانی شود .

 همچنین آنتی ژن مخصوص پروستات (PSA) نشانگر خون برای سرطان پروستات است. در نتیجه مردانی که سطح PSA آنها در مدت زمان کوتاهی دو برابر می شود ، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند. در همین راستا محققان نیز طبق بررسی های ، یک مطالعه انسانی نشان داده اند که نوشیدن 8 اونس (237 میلی لیتر) آب انار در روز باعث افزایش دو برابر PSA از 1 سال تا چند سال می شود .

 

مفید برای سرطان پستان

دقت نمائید که این نوع سرطان از نوع شایع ترین نوع سرطان ها در زنان می باشد . عصاره انار ممکن است از تولید مثل سلول های سرطانی پستان جلوگیری کند ، حتی برخی از آنها را از بین می برد . با این وجود ، لازم است بدانید که شواهد در حال حاضر به مطالعات آزمایشگاهی محدود شده است . بنابراین قبل از ادعای ادعاها ، بررسی ها و تحقیقات بیشتری نیز لازم است.

در مجموع مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره انار می تواند به مقابله با سلول های سرطانی پستان کمک کند.

 

کاهش فشار خون

قاعدتا همه ما این نوع عارضه خطرناک نیز روبرو هستیم و میدانیم که فشار خون بالا  یکی از عوامل اصلی ایست قلبی یا سکته مغزی است .

بدین ترتیب، طبق بررسی های یک مطالعه ، افراد مبتلا به فشار خون بالا پس از مصرف 5 اونس (150 میلی لیتر) آب انار به مدت دو هفته در روز ، کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند .همچنین براساس مطالعات دیگر اثرات مشابهی را نشان داده اند ، به ویژه برای فشار خون سیستولیک ، که بیشترین میزان فشار خون است .

 

کاهش خطر بیماری قلبی

فراموش نکنید که یکی از خطرناک ترین نوع بیمری ها ،  بیماری قلبی است که شایع ترین علت مرگ زودرس در سراسر جهان است .  در اصل این یک بیماری پیچیده است که توسط عوامل مختلفی هدایت می شود. بنابراین ، بر اساس یک مطالعه 1 ماهه در 51 نفر با سطح تری گلیسیرید بالا نشان داد که 800 میلی گرم روغن دانه انار در روز به طور قابل توجهی تری گلیسیرید را کاهش می دهد و نسبت تری گلیسیرید، HDL را بهبود می بخشد. همچنین بر اساس مطالعه دیگری تأثیر آب انار را نشان داده است که نوشیدن آب انار ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا مفید باشد ،  بررسی آنها به کاهش قابل توجهی در کلسترول LDL بد و همچنین سایر پیشرفت ها نیز اشاره کردند .

در نهایت ؛ طی چندین مطالعه انسانی نشان داده شده است که انار می تواند در برابر بیماری های قلبی فوایدی داشته باشد . مشخصات کلسترول شما را بهبود می بخشد و از کلسترول LDL در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.