خواص بینظیرو فواید اثبات شده گردو برای سلامتی

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

خواص بینظیرو فواید اثبات شده گردو برای سلامتی

۸۵ بازديد

 اصولا همه ما این نوع محصول با ارزش و پرخاصیت را می شناسیم و میدانیم که گردو میوه های سنگی گرد و تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند . آنها منبع بسیار خوبی از چربی های مفید ، پروتئین و فیبر هستند . لازم به ذکر است که آنها می توانند سلامت قلب و استخوان را تقویت کنند و از دیگر مزایای آن در مدیریت وزن کمک کنند .

گردو  
خاصیت طلایی و ارزشمند گردو 

در اصل ، درختان گردو بومی شرق آمریکای شمالی هستند اما اکنون به طور معمول در چین ، ایران و در ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا رشد می کنند. قاعدتا در زیر پوسته میوه گردو یک مغز چروکیده و کره ای شکل قرار دارد. گردو به دو قسمت مسطح تقسیم شده تا به صورت تجاری فروخته شود.

 گردو به صورت خام یا بو داده و نمک یا بدون نمک موجود است. در این مقاله قصد داریم ، فواید فوق العاده ی آنرا برای سلامتی بیشتر شما عزیزان نیز ارائه دهیم  .

 

  • شکست غذایی گردو 

در واقع ؛ گردو ممکن است فواید اسرار آمیزی در سلامت استخوان و قلب داشته باشد. بدین منظور ، براساس ؛ اطلاعات بانک ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، 1 فنجان گردوی ارگانیک بدون مارک (30 گرم) حاوی:

  • انرژی: 200 کالری
  • کربوهیدرات 3.89 گرم (گرم)
  • شکر: 1 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • پروتئین: 5 گرم
  • چربی: 20 گرم
  • کلسیم: 20 میلی گرم (میلی گرم)
  • آهن: 72/0 میلی گرم
  • سدیم: 0 میلی گرم


گردو همچنین منبع خوبی برای موارد زیر است:

  • منگنز
  • مس
  • منیزیم
  • فسفر
  • ویتامین B6
  • اهن

معمولا آنها سرشار از چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند. با این اوصاف ، باید گفت که آجیل ها به عنوان یک غذای پر کالری و پرچرب شهرت بینظیری دارند . با این وجود ، بهتر است بدانید که آنها از نظر مواد مغذی متراکم هستند و چربی های سالم برای قلب فراهم می کنند. حتی ترکیبی از چربی های سالم ، پروتئین و فیبر موجود در گردو به افزایش رضایت و سیری کمک شایانی می کند . این باعث می شود که در مقایسه با چیپس ، کراکر و سایر غذاهای ساده با کربوهیدرات ، به عنوان میان وعده از سلامت بیشتری برخوردار شوند .

 

فواید شگفت انگیز گردو برای سلامتی

بطور کلی ؛ مدت هاست که مصرف انواع مواد غذایی گیاهی با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط بهداشتی مرتبط با سبک زندگی همراه است. دقت نمائید که از مزایای احتمالی گردو برای سلامتی می توان به تقویت سیستم قلبی عروقی و سلامت استخوان ، کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا نیز اشاره کرد .

 

  • سلامت قلب

لازم به ذکر است که گردو ممکن است سلامت قلب را تقویت کند . در این راستا ،نشان داده شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده و غیراشباع موجود در گردو میزان کلسترول LDL (مضر) و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. این به نوبه خود خطر بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد.  بنابراین بررسی و مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه انگلیس نشان داد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب برای کسانی که بیش از چهار بار در هفته آجیل مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت آجیل مصرف نمی کنند ، 37 درصد کمتر است.

عمدتا در سال 2013 ، دانشمندان یافته های یک مطالعه کوچک را منتشر کردند که نشان می دهد:

  • روغن گردو می تواند از عملکرد اندوتلیال بهره مند شود
  • گردوی کامل می تواند روند از بین بردن کلسترول LDL بد را افزایش دهد

در نهایت ، نتایج حاصل از یک متاآنالیز منتشر شده در سال 2009 نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی گردو با بهبود مشخصات چربی و کلسترول مرتبط است. بدین ترتیب ، محققان نتیجه گرفتنه اند که گردو می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب نیز کمک کند.
هتر است بدانید که در سال 2003 ، اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) این ادعا را برای برچسب های مواد غذایی بر روی انواع مغزها ، از جمله گردو ، تصویب کرد که:

 خوردن 1.5 اونس در روز از اکثر آجیل ها به عنوان بخشی از رژیم کم چربی اشباع و کلسترول ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

 

  • FDA

با این وجود ، آنها متذکر می شوند که گرچه شواهد علمی نشان می دهد این واقعیت دارد ، اما این موضوع را ثابت نمی کند. همچنان دقت داشته باشید که  این بیانیه به آجیل کامل یا خرد شده اشاره دارد و نه به محصولاتی که حاوی آجیل هستند .

 

  • مدیریت وزن

شایان ذکر است که بدانید ؛ بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه ، مصرف معمول آجیل با مقادیر بالاتر مصرف انرژی در هنگام استراحت ارتباط دارد. همچنین در آزمایشاتی که کاهش وزن را با استفاده از رژیم هایی که شامل آجیل ها هستند یا آنها را حذف می کنند مقایسه کردند ، رژیم هایی که شامل آجیل در حد متوسط ​​بودند کاهش وزن بیشتری نشان دادند.

حتی طبق یک مطالعه منتشر شده دیگر در مجله تغذیه بالینی آمریکا همچنین نشان داد که زنانی که به ندرت آجیل می خورند ، در طی یک دوره 8 ساله ، افزایش وزن بیشتری نسبت به کسانی که دو بار در هفته یا بیشتر آجیل مصرف می کنند ، دارند.

 

  • بیماری سنگ صفرا

بر اساس ، مطالعه و تحقیقات دیگری در مجله تغذیه بالینی آمریکا ، مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر کولسیستکتومی مرتبط است ، در حقیقت ، عملی برای برداشتن کیسه صفرا موثر است . بدین منظور ، لازم است بدانید که در بیش از یک میلیون نفر که بیش از 20 سال ثبت شده است ، زنانی که بیش از 5 اونس آجیل در هفته مصرف می کردند نسبت به زنانی که کمتر از 1 اونس آجیل در هر هفته مصرف می کردند ، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کوله سیستکتومی را داشتند.

 

  • سلامت استخوان

همانطور که در ابتدای مبحث نیز اشاره کردیم ، گردو منبع خوبی از مواد معدنی مس است. دقت نمائید که کمبود شدید مس با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان همراه است . تقریبا می دانید ، پوکی استخوان بیماری است که در آن استخوان ها نازک و کم چگال می شوند و باعث شکستگی و شکستگی آنها می شود. بدین ترتیب ، بررسی ها و تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کمبود حاشیه مس و در مورد مزایای بالقوه مکمل های مس برای جلوگیری و مدیریت پوکی استخوان لازم است. مس همچنین نقش مهم و حائز اهمیتی در حفظ کلاژن و الاستین ، اجزای اصلی سازه بدن دارد. این نکته را هرگز فراموش نکنید که بدون مس کافی ، بدن نمی تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژن سازنده اجزای سازنده استخوان را جایگزین کند. این می تواند به طیف وسیعی از مسائل از جمله اختلال عملکرد مفصل منجر شود.

همچنین ؛ گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است و  ثابت شده است که منگنز در ترکیب با مواد معدنی کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می کند. منیزیم ، یک ماده معدنی دیگر در گردو ، برای تشکیل استخوان مهم است زیرا به جذب کلسیم در استخوان کمک می کند.

در حالی که مکمل های منگنز و مس ممکن است مقادیری مواد معدنی فراهم کنند که می توانند مضر باشند ، تصور می شود که دریافت این مواد معدنی از طریق رژیم غذایی خوب ؛ میتواند برای سلامت استخوان مفید باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.