خواص و فواید طلایی و ارزشمند خیار

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

خواص و فواید طلایی و ارزشمند خیار

۸۱ بازديد

در حقیقت همه ما با این نوع میوه پرطرفدار و محبوب آشنا هستیم ، خیار یکی از اعضای خانواده Cucurbitaceae است . اعضای دیگر خانواده شامل : کدو حلوایی و انواع مختلف خربزه از جمله خربزه تلخ است . خیار مواد مغذی عالی و مختلفی را شامل می شود .  اما از نظر کالری ، چربی ، کلسترول و سدیم کم است .

بدین منظور ، مردم هند از زمان های بسیار قدیم خیار را برای اهداف غذایی و دارویی پرورش داده اند و مدت هاست که بخشی از رژیم مدیترانه ای سالم هستند ، و همواره  مشخصات غذایی خیار تعدادی از فواید سلامتی را به همراه دارد که در این مبحث می خواهیم به چند مورد از فواید شگفت انگیز آن بپردازیم .

فواید اسرارآمیز خیار

خیار

 

  • محتویات تغذیه ای خیار
  • معمولا یک وعده خیار ؛ یک و نیم فنجان ، حدود 8 کالری است . آنها مقادیر کمی ویتامین K و ویتامین A دارند و حدود 95٪ آب دارند. آنها همچنین دارای چندین عناصر غذایی گیاهی (مواد شیمیایی گیاهی) به نام لیگنان هستند.

    یک خیار متوسط و پوست کنده دارای موارد زیر است:

    کالری: 30
    چربی کل: 0 گرم
    کربوهیدرات: 6 گرم
    پروتئین: 3 گرم
    فیبر: 2 گرم
    ویتامین C: 10٪ مقدار توصیه شده روزانه (DV)
    ویتامین K: 57٪ DV
    منیزیم: 9٪ DV
    پتاسیم: 12٪ DV
    منگنز: 9٪ DV


  • هیدراتاسیون

لازم است بدانید که الکترولیت موجود در خیار می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. خیارها بیشتر از آب تشکیل شده اند ، و همچنین حاوی الکترولیتهای مهمی نیزهستند . آنها می توانند در جلوگیری از کم آبی در هوای گرم یا بعد از تمرین کمک کنند .

همچنین برای افرادی که از نوشیدن آب لذت نمی برند ، افزودن خیار و نعناع می تواند آن را کاملا جذاب تر کند  . ماندن هیدراته برای سلامت روده سالم ، جلوگیری از یبوست ، جلوگیری از سنگ کلیه و موارد دیگر نیزضروری می باشد . در مجموع ، بهتر است بدانید که  خیار یکی از آبرسان ترین غذاهای فوق العاده نیز به شمار می رود .

 

  • سلامت استخوان

اکثر شما می دانید که ویتامین K به لخته شدن خون نیز کمک می کند و امکان دارد سلامت استخوان ها را پشتیبانی کند . طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا USDA) ) ، یک فنجان 142 گرم خیار خرد شده ، بدون پودر و خیار خام ، 10.2 میکروگرم (میلی گرم) ویتامین K را فراهم می کند  .

 

دستورالعمل های غذایی 2015 الی 2020 برای آمریکایی ها توصیه می کند از :

  • روزانه 90 میکروگرم برای زنان در سن 19 سال و بالاتر
  • 120 میکروگرم برای مردان در همان سن

همواره خیار حاوی 19.9 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم نیز است . بسته به سن اغلب مردم ، بزرگسالان به 1000 تا 200 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند . ویتامین K می تواند به بهبود جذب کلسیم کمک کند . حتی ، این مواد مغذی می توانند به سلامتی استخوان ها نیز کمک کند . دقت  کنید ، از دیگر ویتامین هایی که می توانند برای استخوان ها مهم باشد . خوردن ویتامین D می باشد که دارای نقش تاثیرگذاری است .

  • سرطان

در حالت معمول ، به عنوان یکی از اعضای خانواده گیاهان Cucurbitaceae ، خیار حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی با مزه تلخ می باشد که به عنوان کوکربیتاسین شناخته می شوند . طبق تحقیقات در ژورنال بین المللی خدمات بهداشتی ،cucurbitacins امکان دارد با جلوگیری از تولید مثل سلول های سرطانی به جلوگیری از سرطان نیزکمک کند . یک فنجان 133 گرم خیار خرد شده با پوست آن نیز حدود 1 گرم فیبر را تأمین می کند . فیبر ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند   .

 

  • سلامت قلب و عروق

عمدتا انجمن قلب آمریکاAHA) ) خاطرنشان می کند که فیبر می تواند به مدیریت کلسترول کمک کند و از مشکلات قلبی عروقی مرتبط جلوگیری کند .

یک فنجان 142 گرم خیار بدون چربی نیز 193 میلی گرم پتاسیم و 17 میلی گرم منیزیم را در اختیار شما قرار می دهد . توصیه می شود دستورالعملهای رژیمی که بزرگسالان بسته به سن و جنس ، روزانه بین 4،700 میلی گرم پتاسیم و 310 الی 410 میلی گرم منیزیم مصرف کنند .

همچنین کاهش میزان سدیم و افزایش استفاده از پتاسیم ، امکان دارد به جلوگیری از فشار خون بالا ، و همچنین کوکربیتازین موجود در خیار نیز ممکن است به جلوگیری از تصلب شرایین نیز کمک شایانی کند.

  • دیابت

به یاد داشته باشید که خیار در کنترل و پیشگیری از دیابت نقش بسزایی نیز داشته باشد . این ماده حاوی موادی است که ممکن است به کاهش قند خون یا جلوگیری از افزایش زیاد قند خون کمک کند .

بدین ترتیب، بر اساس یک نظریه کوروربیتاسین موجود در خیار به تنظیم ترشح انسولین و متابولیسم گلیکوژن کبدی ، یک هورمون مهم در پردازش قند خون کمک نیزمی کند . در مطالعه ی دیگر نیز پوست خیار در مدیریت علائم دیابت در موشها کمک می کند . همچنین این قضیه امکان دارد به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن باشد . به گفته AHA ، فیبر نیز ممکن است به پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند . خیارها از نظر شاخص گلیسمی GI)) نمره کم دارند و این به این معنی می باشد که آنها بدون افزودن کربوهیدرات هایی که می توانند قند خون را افزایش دهند ، مواد مغذی ضروری را تأمین می کنند .

 

  • التهاب

دقت داشته باشید که خیار ممکن است مزایای ضد التهابی داشته باشد. التهاب عملکردی از سیستم ایمنی بدن است. محققان بر این باورند که التهاب ممکن است به ایجاد شرایط مختلف سلامتی مانند:

 

  • مراقبت از پوست

در حقیقت ، بعضی از بررسی ها و تحقیقات نشان داده است که مواد مغذی خیار ممکن است مزایایی برای سلامت پوست داشته باشد . استفاده از خیار خرد شده به طور مستقیم روی پوست می تواند به خنک شدن و تسکین دهنده ی پوست نیز کمک کند و تورم و سوزش را کاهش دهد و همچنین این می تواند آفتاب سوختگی را کاهش دهد . با قرار گرفتن روی چشم ، می توانند به کاهش پف صبح گاهی کمک کنند .

 

سایر نکات لازم مربوط به زیبایی خیار شامل موارد زیر است :

  • بسته صورت: قائدتا ؛ مقادیر مساوی آب خیار و ماست را با هم مخلوط کنید تا یک بسته صورت تهیه کنید که به کاهش خشکی پوست و جوش های سر سیاه کمک می کند . همچنین مصرف خیار برای اغلب افراد در استفاده از پوست بی خطر می باشد . مردم باید با استفاده از مقدار کمی شروع کنند . اگر آنها یک عارضه جانبی را تجربه نکنند ، احتمالاً استفاده از آن کاملا بی خطر و در عین حال مطلوب است  .
  • تونر: خیار و غربال خیار را برای جمع آوری آب برای یک تونر طبیعی مخلوط کنید . 20 الی 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید . خیار امکان دارد دارای خاصیت قابض باشد و ممکن است به پاکسازی منافذ کمک کند.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.