آشنایی با راهکار های موثر برای رشد سریع مو

ما در این بلاگ میخواهیم با استثناد به منابع معتبر مطالبی را که ریشه در مقالات دانشگاهی و معتبر بین المللی دارند بیان کنیم

آشنایی با راهکار های موثر برای رشد سریع مو

۱۰۵ بازديد

در حالت کلی رشد سریع مو یکی از اسرار های فوق العاده بینظیری است که احساس خوبی به ویژه به خانم ها دست می دهد . بدین ترتیب ، در این مقاله از رویکا با ما همراه باشید تا با موضوع رشد سریع مو که همواره یکی از آرزو های عده کثیری از افراد می باشد ، آشنا شوید 

همانطور که گفتیم ، مو های بلند و زیبا یکی از عوامل زیبایی برای بانوان و همین طور آقایان می باشد.

اصولا داشتن مو های زیبا و بلند باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد شده است و میتواند تاثیرات مثبت آن را در زندگی افراد مشاهده کنید . همواره رشد سریع مو ، موضوعی است که هم برای بانوان و هم آقایون حائز اهمیت است . به طور معمول رشد موها در هر ماه حدود نیم اینچ می باشد . اما در این مبحث روش های وجود دارد که می توانید باعث رشد سریع موهایتان شود .

لازم است به این نکته اساسی ، توجه داشته باشید که رشد سریع مو ها نشان دهنده این است که فرد ویتامین های لازم را داشته و از سلامت کامل برخورد دارد است .

 

 

 

روش های سریع رشد مو





ماساژ پوست سر


به طور کلی یکی از عوامل موثر برای رشد سریع مو ماساژ پوست سر است . بهترین زمان برای این کار ،شب قبل از استراحت و صبح بعد از بیدار شدن می باشد . برای هر بار ماساژ کافیست ۱۰ دقیقه پوست سر تان را با نوک انگشتان خیلی آرام به جهت مخالف رشد مو های تان ماساژ دهید . خالی از لطف نیست که بدانید این روش برای رشد و تقویت ریش هم کاربرد اساسی و مهمی دارد .

 

از گرم شدن پوست سر جلوگیری کنید


اصولا عامل گرم شدن پوست سر سشوار و اتو مو می باشد که عوارض زیادی را بجا میگذارد . از جمله مهم ترین عارضه مانع توقف رشد مو شده و باعث به وجود آمدن مو خوره ، از بین رفتن درخشندگی ، شفافیت و شادابی مو می گردد . علاوه بر این ها دوش گرفتن با آب داغ میتواند به پوست سر تان آسیب برساند .

 

ویتامین ها

همانطور که در قسمت اول ذکر شده است تکمیل بودن ویتامین در بدن باعث افزایش رشد مو شده و نشان دهنده این است فرد از سلامت کامل برخوردار میباشد . در همین راستا لازم است بدانید که ویتامین های لازمه برای محافظت و رشد سریع مو عبارتند از:

 


ویتامین B7 :

این ویتامین را  می توانید در موز ، گردو ، بادام یافت نمایید و با استفاده مداوم دیگر نگران بافت مو های خود نباشید .

 

ویتامین B12 :

از جمله مهم ترین عامل برای جذب آهن است کمبود آهن دلیل محکمی برای از دست دادن مو است ، با این حساب برای جلو گیری از ریزش مو  باید ویتامین B12 را حنما در رژیم غذایی خود داشته باشید . ویتامین B12 از محصولات لبنیاتی مثل : شیر ، پنیر و ماست بخواهید .

 

ویتامین A :

موجودیت این ویتامین در برنامه غذایی باعث نرمی و درخشندگی مو های تان می شود . و یکی از عواملی است که می تواند به رشد سریع مو های تان کمک کند علاوه بر آن پوستی شفاف را به ارمغان می آورد . ویتامین A  موجود در زرده تخم مرغ ، اسفناج ، شیر و انبه می تواند در این امر به شما کمک کند .

 

ویتامین E :

اگر از خشکی و شکننده گی مو هایتان رنج میبرید بدون شک شما دچار کمبود ویتامین E هستید .

 

آهن :

علت اصلی ریزش مو غیر عادی کمبود آهن می باشد علاوه بر آن این کمبود میتواند مشکلات دیگری را به بار آورد . بانوان که در هر ماه دوره پریودی را تجربه میکنید باید متوجه کمبود آهن بدن خود باشید ، و برای جلوگیری از آن باید از گوشت قرمز لوبیا و میوه های خشک استفاده کنید .

 

غذای سالم

غذا باید دارای ارزش غدایی بوده و منبع اصلی ویتامین ها ، پروتین و املاح که بدن به آن نیاز دارد را تکمیل کند . برخی از مواد مغذی سالم که میتواند به طرز معجزه آسایی به رشد موهای شما کمک کند ژل رویال است ،

 

استراحت کافی

خواب کم باعث بسیاری از بیماری ها می شود و میتواند روی پوست و مو تاثیرات منفی داشته باشد  .برای داشتن پوست شفاف و زیبا و همین طور مو های پرپشت باید استراحت کافی داشته باشید . افرادی  که شب را برای مدت زمان زیادی بیدار هستید بعد از یک مدت گودی دور چشم تان تغییر رنگ میدهد . در نتیجه برای جلو گیری از این موارد ساعات معینی را برای استراحت در نظر بگیرید ، تا با این کار باعث رشد سریع موهایتان شده و پوستی شفاف و شاداب  داشته باشید .

 

استرس

زمانی که شما دچار استرس زود گذر هستید، مثلا استرس شب امتحان که مدت کوتاهی شما را آزار میدهد ، این نوع استرس میتواند شما را کم اشتها کند خواب راحت و بدون فشار عصبی را از شما سلب کند . و حتی در بعضی مواقع نفس تنگی های کوتاه در این مورد  نیز گزارش شده است . همان طور که گفته شد این استرس ها زود گذر است و مدت زیادی فرد را تحت فشار قرار نمی دهد . اما گاهی اوقات استرس ها به طور روز مره با فرد همراه است و باعث کم خوابی ، درد های قفسه سینه ، نداشتن تمرکز و بی اشتهایی می شود و همه این ها می تواند دلیل ریزش مو در افراد شود .

بهترین کار این است که ؛برای رشد سریع مو باید بر استرس های خود قالب شوید ، و اجازه ندهید سلامت شما را تحت الشعاع قرار دهد .

 

اصلاح مو

در دین اسلام بسیار سفارش شده تا همیشه با ظاهری آراسته در جامعه ظاهر شوید . اصلاح مو برای اقایان و بانوان باعث آراسته گی ظاهر شما شده و سبب رشد سریع مو های تان می شود . چرا که مو خوره های پایین مو از بین میرود و اجازه رشد سریع را به مو میدهد و به زیبایی و آراسته گی تان می افزاید .

 

رشد سریع مو با روغن ها

روغن مو آملا

یکی از بهترین روغن ها که میتواند به ترمیم مو های شما بپردازد و مو هایتان را همیشه شاداب نشان دهد . روغن مو آملا می باشد این روغن مو توانی این را دارد که به رشد سریع مو سرعت ببخشد . علاوه بر آن روغن مو آملا مو خوره را از بین برده که از بین رفتن مو خوره ها یکی از دلایل ریزش مو هستند . آملا خاصیت نرم کننده را دارد هر چقدر که مو های زبر و خشکی داشته باشید با استفاده از آملا میتوانید مو های تان را ترمیم کنید . از دیگر خواص آملا جلو گیری از سفیدی زود رس می باشد .


روغن نارگیل

تا به حال به مو های بلند بانوان مناطق استوایی دقت کرده اید ؟ این خانم ها دارای مو های بلند پرپشت و بسیار درخشنده می باشند که دلیل این زیبایی نارگیل است . روغن نارگیل می تواند پوست سر و ریشه مو را از خشکی محافظت کند و باعث آب رسانی به پوست سر شود . این روغن جای تمام شامپو های نرم کننده و ضد شوره را گرفته چرا که روغن نارگیل خاصیت نرم کننده و ضد شوره را دارد . بنابراین برای بهتر شدن مو های تان و همین رشد سریع مو های خود می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید .

درنهایت ، کافیست هر دو روز با روغن نارگیل مو ها و پوست سر خود را ماساژ دهید .



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.